Tänään oltiin TAAS jätetty kertomatta minulle. Oltiin Match Show:ssa, mutta minulle ei oltu TAAS kerrottu. Tai siis sain tietää siitä vasta kun oltiin paikan päällä. Olipa tuokin TAAS reilua...

Aamulla jouduin käydä herättämässä Elisan, kun se ei TAASKAAN herännyt ajoissa. Kun hän heräsi, pääsin pissille ja syömään. Pian sen jälkeen (Elisan) äiti lähti jonnekkin ja otti Adan mukaan. Jäin kotiin Elisan ja Mikaelin kanssa. (Elisan) äitillä kesti vain puolituntia.

Kun (Elisan) äiti tuli kotiin se oli taas menoa. Minut pantiin autoon. Nyt se ei enää haitannut. Olen jo tottunut autoon. Vaikka matka tuntui pitkältä, en kuolannut.

Perillä oli paljon lapsia ja koiria. Tämä näyttely olikin tarkoitettu lapsille ja koirille. Siksi Ada menikin Mikaelin kanssa. Elisa tuli mun kanssa.

Ensin oli minun ja Elisan vuoro. Me menimme ensimmäiseen kehään. Meidän lisäksi kehään tuli MONTA koiraa. Kilpailijoita oli niin paljon, että meidät jaettiin kahteen osaan. Me siis jouduimme odottamaan vuoroamme. Kun tulimme meidän vuoro, menimme kehään.

Ensin meidän piti seistä. Sitten tuomari tuli silittelemään minua. Tämä tuomari oli tosi kiva. Se ei repinyt ja juttelikin. Se sanoi minua kauniiksi. Olin kuulemma TODELLA IHANAN värinen. Nuo sanat jätin korvan taakse. Sen jälkeen piti juosta ympyrä ja kolmio. Se oli aika helppoa. Ja sitten jonon jatkeeksi. Vielää kerran seisomaan. Sen jälkeen menimme odottamaan hetkeksi. Hetken kuluttua tuomari huusi meidät takaisin. Emme päässeet palkinto sijoille, mutta Elisa sai karkkia. Miksiköhän minä en saanut??? No, ei se haittaa.

Oli jäljellä vielä seuraava kisa. Se oli nimeltään koirataito. Menimme siihen suoraan toisesta kehästä. Ensimmäisenä oli luoksepäästävyys. Se oli muuten ihan hyvä, mutta kehän reunalla olevat koirat häiritsivät hieman. Sitten seuraaminen kävellen, pujottelu. Muuten ihan hyvä, paitsi että kaadoin yhen ämpärin. Sitten seuraaminen juosten, vapaa temppu.  Sitten vielä luoksetulo. Se meni hyvin. En saanut kuitenkaan palkintoa, mutta ei sekään haitannut.

Tässä arvosteluni koirataitokilpailussa 1-5:

Luoksepäästävyys:                   5      "Tuomari tuli vain luokseni."

Seuraaminen:                           3      "Se meni ihan hyvin. Siinä oli vain lyhyt matka."

Pujottelu:                                4      "Muuten hyvä, paitsi tolppa kaatui."

Seuraaminen (juoksu):             5      "Se oli tosi hyvä. Ihan kuin kehässä."

Temppu:                                3      "En temppuile paljoa, joten heitettiin vain yläfemma."

Luoksetulo:                            5      "Meni paljon paremmin kuin kotona."

Lopuksi luki näin:

"Pennuksi tosi hieno suoritus. Tykkää selvästi tehdä ohjaajansa kanssa!"