Tulin juuri KoiraKentältä. Siellä oli tosi kivaa. Kun Elisalla oli kivaa, niin minullakin oli hauskaa.

Aamulla heräsin Elisan herätyskelloon. Elisa meni ulos ja otti Adan ruokakipon. Hei, enkö minä saa ruokaa. Sainhan minä, mutta vain vähän raejuustoa. Sitten lähdimme lenkille. Juoksimme melkein koko lenkin, mutta minulla oli lenkin jälkeenkin vielä "virtaa". Kun tultiin kotiin,  Elisa kävi hakemassa  reppunsa. Ja sitten... Voi ei! Jouduin AUTOON! Nyt kyllä päätin pistää vastaan. En kyllä onnistunut siiinä. Elisalla on joku omituinen taito saada minut suostumaan.

Matka tuntui pitkältä, mutta nyt en kuolannut. Tiet olivat töyssyisiä. Perillä Elisa avasi oven. Olimmeko keskellä peltoa? Ei onneksi. Lähdimme kävelemään takaisin päin. Vastaan tuli hirveesti koiria. Sitten pysähdyimme.

Elisa antoi remmini äidilleen. Hän jatkoi itse matkaa. Elisa meni johonkin pieneen mökkiin. Kun hän tuli takaisin, hän toi jonkun paperin ja meni sitten takaisin mökin lähelle. Siellä oli jokin nainen. Se selitti kovalla äänellä.

Kun nainen lopetti, Elisa tuli hakemaan minut. Hän otti namu-palan ja piti sitä edessäni.  Sitten kävelimme isolle kentälle päin. Menimme riviin.  Nainen puhui rivissä jotakin. En oikein jaksanut kuunnella. Hajut olivat kiinostavimpia. Sitten jakauduimme ryhmiin. Me menimme sivuun.  Ja TAAS se nainen pälätti.

Sitten asiaan. Elisa otti kaksi namipalaa ja laittoi ne silmiensä viereen, kun katsoin häntä silmiin hän antoi minulle herkun. Sitten, koska olin niin hyvä, Elisa lisäsi haastetta. Hän laittoi käsiään kauemmas. Ja edelleen aina kun katsoin silmiin sain namin. Aina kun katsoin vasempaan käteen, nami tuli oikeasta kädestä. Mutta kun katsoin oikeaan käteen sain namin vasemmasta kädestä namin. Yleensä vain vilkaisin oikeaan käteen. Katsoin kuitenkin aina silmiin.

Palkkana oli klik klok -ääni (naksutin ihmisten kielellä). Elisa ei kylläkään  käyttänyt sitä aina. Sain myös NamiNami -leipää (näkkileipä). Joskus sain myös pienen lihan palan. Parin harjoituksen jälkeen sain leikkiä. Minulla oli oma lelu mukana.

Se nainen sanoi, että minä osasin sen todella hyvin. Olin ryhmämme isoin. Joku Elisan tuttu sanoi, että minä kasvan vielä paljon. Sen huomaa kuulemma sellaisesta patista, joka on tassuni vieressä. Kun se patti on pieni, en enää kasva.

Vuh! Nyt olen tosi väsynyt. Oli niin raskas aamu.