Kun Elisa tuli koulusta, hän hoiti kaikki hommansa, mitä hänen pitikin hoitaa. Vaistosin kyllä heti, että Elisa odotti jotakin innolla. Mutta mitä?

Hetken kuluttua, hän otti remmini. Minnekköhän ollaan taas menossa? Voi ei AUTOON! Eikö se ole tullut jo selväksi, etten tykkää autosta. Puhaltelen vain sylkipalloja. Nam luita! Elisa toi LUITA! Eikä! Hän laittoi luun AUTOON! Ei auta muu kuin mennä perässä.

Sitten Adakin tuli. PAM! Luukku pamahti kiinni. Ei kai Elisa jätä meitä yksin autoon. Huh! Ei jättänyt. Hänkin istui autoon. Missäs se (Elisan) äiti viipyy? Haa, sieltähän se tuleekin. Minnekkäs nyt lähetään?

Automatka oli tylsä, mutta onneksi meillä oli luita. Sitten, yhtäkkiä auto pysähtyi. Missäs nyt ollaan? Hei, kukas tuolta tuleekaan. En taisa tuntea sitä. Ei kun hetkonen sehän oli LOTTA, rakas siskoni. Nyt jatkoimme matkaa. Sitten eteemme tuli aita. Hetkonen, tämähän on se sellainen KoiraPuisto. Jippii! Pääsee leikkimään Lotan kanssa.

TERVA VAAN SINULLEKKIN

Pian kuului tuttua haukkumista... Ääni tulee lähemmäs ja lähemmäs. Jee, Duffi tulee! Duffikin on siskoni. Nyt päästiinkin jo leikkimään.

Taas joku haukkuu. Se kuulostaa tutulta. Sitten portti aukeaa ja saapuu Rode!!! Rode on MYÖS siskoni... Onko täällä joku sukukokous? Missäköhän Hani viipyy? Rode kertoikin minulle, että Hanilla on tassu kipeä. Voi harmi! Kyllähän tällä porukallakin pärjää.

TÄSSÄ KUVASSA MINÄ JA LOTTA KIUSATAAN RODEA.

Ei sitten muuta kuin juoksemaan!!! Ada oli melkein koko ajan Elisassa kiinni, mutta tällä kertaa se ei minua haitannut. Sitten kun Ada oli mennyt pois Elisan luota, niin me muut leikimme hänen kanssaan. Se oli hauskaa.

NOINKO NOPEASTI SE PÄIVÄ PIMENI?

Duffi oli enemmän omissa oloissaan. Hän oli yleensä vain ihmisensä luona.

TÄSSÄ MINÄ JA RODE VARTIOIMME ELISAA KUMMALLISILTA ÄÄNILTÄ

Lotta oli oikein ilopilleri. Hänen kanssa oli kiva leikkiä. Me olemme kuulemma Lotan kanssa saman näköisiä, paitsi että minä olen vaalea "hih, hih".

RODE JA MINÄ TAAS SAMASSA KUVASSA

Rode oli kyllä välillä ärsyttävä, kun se oli melkein koko ajan Elisan kanssa. Onneksi minäkin sain huomiota. Leikimme kolmisteen minä, Rode ja Elisa. Olihan Lotta ja Duffikin välillä mukana.

Elisa rupesi tänään pakkaamaan. En tiedä mihin, mutta Ada sanoi, että yleensä jos Elisa pakkaa myös minun ja Adan tarvikkeita, ollaan menossa KoiraHoitolaan. Se on Adan mukaan tosi kiva paikka, ja tätini Rauhakin on kuulemma ollut siellä.