Tänään täytin PUOLIVUOTTA! En oikein ymmärrä noita ihmisten nimityksiä, mutta onneksi Ada auttoi. Se siis tarkoittaa, että kun olen elänyt yhtä kauan kuin nyt, olen 1vee. Vee taas tarkoittaa vuotta. Ada sanoi, että kun minulla on synttärit saan kakkua.

Tästä pääsenkin asiaani... Kun silloin joskus sanoin, että kun täytän puolivuotta aloitan kysymään  kerran kuukaudessa kysymyksen, joka silloin vaivaa päätäni, päätin että nyt on sen aika kun olen tasan 6 kuukautta. Löydät kysymykset "kategoriat" -laatikosta kategoriasta "Kuukauden kysymys"

Tämän kuukauden kysymys on:

Miksi ihmiset käyttävät niin monia sanoja, kun yksi sana riittää?

Olen miettinyt tätä usein. Ihmisillä on niin paljon samoja asioita tarkoittavia sanoja. Se mikä tänään on TV, on huomenna telkkari. Miksi ihmisten täytyy käyttää niin monia sanoja?

Onneksi meillä koirilla on helppoa. Voimme heiluttaa häntää ja nuolaista poskelle. Ja ihmisetkin ymmärtävät sen. Toisin kuin ihmiset, jotka vain puhua pälpättävät koko ajan ja puheesta ei saa mitään selvää. Hyvä, että on olemassa ihmisiä, jotka osaavat joitakin koirien asentoja. Esimerkiksi Elisa, joka murisee minulle, kun pyydän ruokaa hänen lautaseltaan.

Mutta eivät ihmiset kaikkea ymmärrä, sillä ei Elisakaan ota minua huoneeseensa yöksi, vaikka kauniisti pyydän.